Leverans och batalningssätt

Leverans- och betalningsalternativ

Borjeskotimaki.fi erbjuder sina kunder följande leveransalternativ:


Beställningar över 160€ levererar vi fraktfritt till Matkahuoltos eller Postens utlämningsställe för avhämtning. Om produkter i beställningen returneras så att beställningens slutsumman blir mindre än 160€, så minskar vi den penningsumma som returneras med beställningens fraktkostnad.

- Avhämtning från Matkahuoltos serviceställe/ombud; pris 6,90€

- Avhämtning från vald närbutik; pris 6,90€

- Matkahuoltos hemtransport; 9,90€ (ej fri frakt för beställningar över 160€)


 

Avhämta din beställning från Matkahuoltos serviceställe/ombud eller från någon Tradekas Siwa-, Valintatalo- eller Euromarket-butik. Det täta nätverket av butiker och deras långa öppethållningstider på kvällar och veckoslut möjliggör att försändelser kan avhämtas då det passar dig själv. Applikationen söker de närbutiker som är närmast leveransadressen, som du kan välja att avhämta ditt paket på.
Du får ett meddelande via textmeddelande när paketet är framme för avhämtning.

- Avhämtning från Postanstalt/-ombud; 8,90€

- Avhämtning från SmartPOST-paketautomat; 8,90€

- Avhämtning från SmartPOST-paketautomat i Estland; 9,90€

OBS! Paket förvaras hos Postanstalter/-ombud eller SmartPost-automater endast i 7dagar.

Observera att SmartPOST -försändelsens maximistorlek är 60 x 36 x 60 cm och maximivikt är 35kg. Ifall något av de givna måtten överskrids, levereras försändelsen till den Postanstalt/-ombud som ligger närmast valda SmartPost. Detta förlänger leveranstiden med en vardag.

Då du gjort din beställning får du en orderbekräftelse per e-post, samt en länk till Matkahuoltos/Postens nummer för försändelseuppföljning, med vilken du kan följa med hur beställningen framskrider.

Avhämtning från vår butik; 0€
Du kan avhämta din beställning från vår butik på adressen Palmuntie 57 20660 Littois.
Vi meddelar dig per e-post eller telefon när beställningen är klar för avhämtning. 


Leveranstid

Leveranstiden för våra produkter, är 1-4 vardagar om inte annat uppges i produktinformationen.
Vi strävar alltid till en så snabb leverans som möjligt. Vi kontaktar våra kunder så fort som möjligt via
e-post eller telefon om vi märker att leveranstiden blir längre än normalt.
Ifall det i beställningen finns produkter som vi inte direkt har i vårt lager (som måste beställas), levererar vi beställning så fort vi fått in alla beställda produkter till vårt lager. Om kunden vill, kan vi även göra delleveranser, dvs. vi levererar genast brådskande produkter som vi har i lager, och på efterleveranser debiteras egen expeditionsavgift. Vissa produkter kan även levereras som brev direkt hem. Meddela i köpkorgens meddelandefält ifall du inte vill ha delleveranser. Efterleveranser över 25€ levereras fraktfritt.


 

Betalningssätt

Privatkunder

Betalning av privatpersoners beställningar i vår nätbutik sker via Klarna Checkout. Betalningssättet kan vara bl.a. Klarna faktura- eller delbetalning, Nordea, Danske Bank, Sparbanken, S-banken, Aktia samt kreditkorten Visa, Mastercard och American Express.

Klarna faktura - 14 dagar betalningstid

Kunder som är myndiga kan beställa varor mot faktura. Du får en Klarna faktura med 14 dagars räntefri betalningstid per e-post, då vi levererar beställningen. Du kan även välja att få fakturan leverarad skillt per post. Du kan inte välja faktura som betalningssätt när du beställer för någon annan, eller har uppgett en leveransadress som inte är din i befolkningsregistret.
När du väljer att betala mot faktura, så gör vi en kreditkontroll och kontrollerar din adress.

Klicka här för mera information om att betala mot faktura.

Delbetalning - Klarna konto: Du kan betala din beställning i rater genom att använda Klarna konto /delbetalning. När du väljer Klarna delbetalning öppnar Klarna Ab automatiskt ett konto för dig i samband med din beställning.

Du kan själv välja den månatliga ratens storlek av kontots saldo, dock minst 9€ eller 1/24 av fakturans slutsumma, beroende på vilken summa som är större. Du kan även betala fakturan i sin helhet på en gång.


Alla dina inköp som betalas med Klarna konto/delbetalning slås automatiskt ihop till samma konto och samma månadsfaktura oberoende i vilken nätbutik du gör dina inköp. Du får alltså endast en månadsfaktura, som innehåller endast ett faktureringstillägg, oberoende av hur många beställningar som gjorts. När du betalat alla fakturor (kontosaldot är noll), så avslutas kontot automatiskt.


 

Avgifter för olika avbetalningsalternativ:

Betalningstid

Årsränta

Öppningsavgift

Faktureringstillägg

3mån

0%

9,90 €

3,95 €

6mån

0%

19 €

3,95 €

12mån

0%

29 €

3,95 e

24mån

9,95%

29 €

3,95 €

36mån

9,95%

29 €

3,95 €

Konto

22%

0 €

3,95 €


För att godkänna din beställning frågar vi i köpkorgen om ditt personsignum, din adressen enligt befolkningsregistret och dina årsinkomster. Du får besked om att din beställning är godkänd omedelbart då du bekräftat beställningen. Då du första gången väljer att betala med Klarna-konto, får du per post ett kontoavtal, som skall undertecknas och skickas till Klarna Ab.

Kom ihåg att läsa Klarnas konto/delbetalnings allmänna kontovillkor på adressen:
Finland / på svenska;
https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/sv_fi/account/terms.pdf
Finland / på finska; https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/fi_fi/account/terms.pdf


 

Svar till frågor angående dina fakturor kan också fås genom att fylla i Klarnas kundbetjäningsblankett på adressen https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/0/sv_fi/invoice?_ga=2.51045289.122736163.1571396199-856141972.1511883205

 

Företagskunder

Produkterna och fraktkostnaderna betalas när man gör beställningen. Betalningen i nätbutiken kan göras med följande betalningssätt: Nordea, Andelsbanken, Danske Bank, Tapiola, Aktia, Nooa, Lokalandelsbankerna, Sparbankerna, Handelsbanken, S-Banken, Ålandsbanken samt med kreditkort.
Betalningen sker via Paytrail Oyj:s sidor. Om du vill betala med Visa, Visa Electron eller MasterCard-kort, så fungerar Börjes Tingsryd Kotimäki Finland Ay endast som marknadsförare och leverantör av produkterna och tjänsterna. Reklamationerna sköts av PayTrail Oyj. Om du betalar med Visa, Visa Electron eller MasterCard-kort så fungerar Paytrail Oyj som försäljare och handelsuppgörelsen sker mellan kunden och Paytrail Oyj. Försäljaren står för alla skyldigheter. Paytrail Oyj är också mottagare av betalningen.

Paytrail Oyj
F-nummer: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 JYVÄSKYLÄ
Telefon: 0207 181830

Nätbankerna

Betalningar och finansieringstjänster via nätbanker sker i samarbete med Paytrail Oyj (2122839-7)
och finska banker och kreditbolag. Paytrail Oyj köper betalningstransaktionen och kvitterar den till försäljaren. För användaren sker betalningstransaktionen så som traditionell nätbetalning.